სასწავლო საგნის სახელწოდება: ქიმია
საგნის მასწავლებელი: ეკა კომახიძე
სწავლების კლასი: მეცხრე
სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა:ერთი სასწავლო წელი(72 საათი)
საგნის საფეხურის ზოგადი აღწერა:
მოსწავლე იღრმავებს შემეცნებისათვის საჭირო უნარ-ჩვევებს, მოვლენების აღწერიდან გადადის მოვლენათა არსის წვდომაზე ძირითადი ფიზიკური და ქიმიური კანონების შეცნობით და ივითარებს რა სპეციფიკურ უნარ-ჩვევებს, რომელთაგან პრიორიტეტულია კრიტიკული ანალიზი,დასკვნების გამოტანა
საგნის სტატუსი მოცემულ კლასში:
ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული სავალდებულო საგანი.
სასწავლო საგნის მიზნები და ამოცანები
მიზანი:
1.განუვითარდეს ბუნებისმეტყველებისათვის საჭირო ელემენტარული კვლევა-ძიებითი და მათი სხვადასხვა სიტუაციაში გამოყენების უნარ- ჩვევები.
2. გაცნობიერებული ჰქონდეს სამყაროში მიმდინარე პროცესების ერთიანობა.
3. ჩამოუყალიბდეს გარემომცველ სამყაროზე ზრუნვის უნარ-ჩვევები.
ამოცანები:
1.მოსწავლემ შეიცნოს ცოცხალი სამყარო და საციცოცხლო პროცესები
2. მოსწავლემ გააცნობიეროს სამყაროში მიმდინარე ფიზიკური და ქიმიური პროცესები
3. დაუგროვდეს ცოდნა დედამიწისა და გარე სამყაროს შესახებ
4.მარტივი ცდების დაყენების,მიღებული შედეგების ცხრილებში განთავსების, დიაგრამების ,გრაფიკების აგების უნარ- ჩვევები
5. გუნდური მუშაობის პრინციპი
საგნის აუცილებელი საბაზისო კომპონენტები:
მერვე კლასიდან მოსწავლეს უნდა ჰქონდეს ცოდნა:
1. მოსწავლემ შეძლოს აღწეროს კავშირი მარტივ და რთულ ნივთიერებებს შორის. შეადგინოს ქიმიური განტოლებები, იმსჯელოს რეაქციის ტიპებს შორის არსებულ განსხვავებაზე
2. მოსწავლემ გამოიყენოს პერიოდული სისტემა ელემენტთა დასახასიათებლად და ატომის ელექტრონული აღნაგობის გამოყენებით დაუკავშიროს ნივთიერებების თვისებები ქიმიური ბმის ხასიათს.
3. მოსწავლე აწარმოებს რაოდენობრივ გამოთვლებს ქიმიური ამოცანების ამოსახსნელად
კურსის ორგანიზაცია:
1.კლასის მართვა(საკლასო მენეჯმენტის ხერხები)-ინდივიდუალური, წყვილები,ტრიადები, ჯგუფები
2.მეცადინეობის ფორმები:ლექციური, სემინარული, პრაქტიკული, ლაბორატორიული,გაკვეთილი -პროექტი,კომბინირებული გაკვეთილი
3. სწავლების მეთოდები:
1. ევრისტული(ევრიკა- აღმოჩენა)
2. ინტერაქტიური
3. პრობლემური სწავლება
4.თანამშრომლობითი სწავლება
5. პროგრამული სწავლება
საგნის შეფასება
1. მიმდინარე შეფასებები- საშინაო წერითი დავალებები,მიმდინარე საკლასო დავალებები, ზეპირი გამოკითხვები
2. შემაჯამებელი შეფასებები
აკადემიური შეფასების კომპონენტები და მათი ხვედრითი წილი
1. საშინაო და საკლასო წერითი დავალებები-25%
2. ჩართულობა-25%
3. შემაჯამებელი გაკვეთილი-40%
4. ქიმიური ექსპერიმენტი-10%
რესურსები
1.ქიმიის სახელმძღვანელო-მე-9 კლასი (ავტორი: მ. ვარდიაშვილი გამომცემლობა- ინტელექტი)
2.თვალსაჩინოება:ტაბულა-მენდელეევის პერიოდული სისტემა, ატომის აღნაგობა,
3. ინტერნეტ- საიტი. www.forum-dlf.blogspot.com
4. ტეკნიკური საშულებები, კომპიუტერი,პროექტორი
5. ადამიანური რესურსები: ქიმია- ბიოლოგია(გადაკვეთის წერტილები)
მისაღწევი შედეგები:
1. ზოგადსაგნობრივი(ინფორმაციის მოძიება, დამუშავება- დახარისხება, ანალიზი, შეფასება)
2. სპეციფიკურ საგნობრივი(კვლევითი უნარი-მარტივი ცდის ჩატარება)
3. ელემენტარული კომუნიკაციის და წერითი უნარი
4.საგნობრივი პროგრამებიდან დამატება
5.ადაპტაციურ- სასიცოცხლო (შემეცნების დასწავლების უნარი, მოლაპარაკებებისა და დიალოგის უნარი, თვითკონტროლისა და დიალოგის უნარი,)
საგნის მასწავლებელი: ეკა კომახიძე
სწავლების კლასი: მეცხრე
სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა:ერთი სასწავლო წელი(72 საათი)
საგნის საფეხურის ზოგადი აღწერა:
მოსწავლე იღრმავებს შემეცნებისათვის საჭირო უნარ-ჩვევებს, მოვლენების აღწერიდან გადადის მოვლენათა არსის წვდომაზე ძირითადი ფიზიკური და ქიმიური კანონების შეცნობით და ივითარებს რა სპეციფიკურ უნარ-ჩვევებს, რომელთაგან პრიორიტეტულია კრიტიკული ანალიზი,დასკვნების გამოტანა
საგნის სტატუსი მოცემულ კლასში:
ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული სავალდებულო საგანი.
სასწავლო საგნის მიზნები და ამოცანები
მიზანი:
1.განუვითარდეს ბუნებისმეტყველებისათვის საჭირო ელემენტარული კვლევა-ძიებითი და მათი სხვადასხვა სიტუაციაში გამოყენების უნარ- ჩვევები.
2. გაცნობიერებული ჰქონდეს სამყაროში მიმდინარე პროცესების ერთიანობა.
3. ჩამოუყალიბდეს გარემომცველ სამყაროზე ზრუნვის უნარ-ჩვევები.
ამოცანები:
1.მოსწავლემ შეიცნოს ცოცხალი სამყარო და საციცოცხლო პროცესები
2. მოსწავლემ გააცნობიეროს სამყაროში მიმდინარე ფიზიკური და ქიმიური პროცესები
3. დაუგროვდეს ცოდნა დედამიწისა და გარე სამყაროს შესახებ
4.მარტივი ცდების დაყენების,მიღებული შედეგების ცხრილებში განთავსების, დიაგრამების ,გრაფიკების აგების უნარ- ჩვევები
5. გუნდური მუშაობის პრინციპი
საგნის აუცილებელი საბაზისო კომპონენტები:
მერვე კლასიდან მოსწავლეს უნდა ჰქონდეს ცოდნა:
1. მოსწავლემ შეძლოს აღწეროს კავშირი მარტივ და რთულ ნივთიერებებს შორის. შეადგინოს ქიმიური განტოლებები, იმსჯელოს რეაქციის ტიპებს შორის არსებულ განსხვავებაზე
2. მოსწავლემ გამოიყენოს პერიოდული სისტემა ელემენტთა დასახასიათებლად და ატომის ელექტრონული აღნაგობის გამოყენებით დაუკავშიროს ნივთიერებების თვისებები ქიმიური ბმის ხასიათს.
3. მოსწავლე აწარმოებს რაოდენობრივ გამოთვლებს ქიმიური ამოცანების ამოსახსნელად
კურსის ორგანიზაცია:
1.კლასის მართვა(საკლასო მენეჯმენტის ხერხები)-ინდივიდუალური, წყვილები,ტრიადები, ჯგუფები
2.მეცადინეობის ფორმები:ლექციური, სემინარული, პრაქტიკული, ლაბორატორიული,გაკვეთილი -პროექტი,კომბინირებული გაკვეთილი
3. სწავლების მეთოდები:
1. ევრისტული(ევრიკა- აღმოჩენა)
2. ინტერაქტიური
3. პრობლემური სწავლება
4.თანამშრომლობითი სწავლება
5. პროგრამული სწავლება
საგნის შეფასება
1. მიმდინარე შეფასებები- საშინაო წერითი დავალებები,მიმდინარე საკლასო დავალებები, ზეპირი გამოკითხვები
2. შემაჯამებელი შეფასებები
აკადემიური შეფასების კომპონენტები და მათი ხვედრითი წილი
1. საშინაო და საკლასო წერითი დავალებები-25%
2. ჩართულობა-25%
3. შემაჯამებელი გაკვეთილი-40%
4. ქიმიური ექსპერიმენტი-10%
რესურსები
1.ქიმიის სახელმძღვანელო-მე-9 კლასი (ავტორი: მ. ვარდიაშვილი გამომცემლობა- ინტელექტი)
2.თვალსაჩინოება:ტაბულა-მენდელეევის პერიოდული სისტემა, ატომის აღნაგობა,
3. ინტერნეტ- საიტი. www.forum-dlf.blogspot.com
4. ტეკნიკური საშულებები, კომპიუტერი,პროექტორი
5. ადამიანური რესურსები: ქიმია- ბიოლოგია(გადაკვეთის წერტილები)
მისაღწევი შედეგები:
1. ზოგადსაგნობრივი(ინფორმაციის მოძიება, დამუშავება- დახარისხება, ანალიზი, შეფასება)
2. სპეციფიკურ საგნობრივი(კვლევითი უნარი-მარტივი ცდის ჩატარება)
3. ელემენტარული კომუნიკაციის და წერითი უნარი
4.საგნობრივი პროგრამებიდან დამატება
5.ადაპტაციურ- სასიცოცხლო (შემეცნების დასწავლების უნარი, მოლაპარაკებებისა და დიალოგის უნარი, თვითკონტროლისა და დიალოგის უნარი,)
No comments:
Post a Comment